SZKOŁA PODSTAWOWA
W ŁAPSZACH WYŻNYCH


Strona główna


Plan Lekcji


O Szkole


Nauczyciele


Uczniowie


Dokumenty


Osiągnięcia


Galeria zdjęć


Projekty


Archiwum


Kontakt

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

Lp. TERMIN DZIAŁANIE / ZADANIA UCZESTNICY
1. 16.04.2008r.

Zapoznanie rodziców, mieszkańców wsi z celami i założeniami projektu

dyrektor szkoły mieszkańcy wsi

2. 24.04.2008r.

Poinformowanie uczniów z założeniami, celami i planem działań w ramach projektu ,,Ratujmy łapszańską gwarę od zapomnienia’’

dyrektor szkoły uczniowie

3. 30.04.2008r.

Szkice rysunkowe – fragmenty krajobrazu  wsi

uczniowie

2 nauczycieli

4. 02.05.2008r.

Szkice terenowe – panoramy wsi Łapsze Wyżne

3 nauczycieli
5. 05.05.2008r.

Spotkanie z Sołtysem Wsi, Radą Sołecką, Radnymi Gminy Łapsze Niżne

dyrektor szkoły
6. 07.05.2008r.

Wykonanie formy podłoża

 nauczyciele
7. 12.05.2008r.

Wykonanie zdjęć krajobrazu północnej strony wsi

uczniowie nauczyciel
8. 15.05.2008r.

- Podział uczniów na grupy według zainteresowania               

- przydział zadań i czynności dla nauczycieli i uczniów

nauczyciele i uczniowie
9. 29.05.2008r.

Spotkanie z gawędziarką ludową, panią Marią Brawiak

Beata Kuruc Danuta Krzysik Aniela Gryglak – Bigos

10. 03.06.2008r.

- Makieta – kształtowanie terenu, formułowanie  za pomocą styropianu i kleju

nauczyciele, sołtys wsi, chętni mieszkańcy

- zajęcia warsztatowe (stolarz , rzeźbiarz)  wykonanie miniatur (domków, kościoła, szkoły) potrzebnych do makiety  

stolarz, rzeźbiarz, Magdalena Dwornicka Elżbieta Sołtys  

- przeprowadzanie wywiadów z mieszkańcami wsi

uczniowie
11. 11.06.2008r

- Makieta – kształtowanie terenu przy użyciu masy papierowej

I grupa 

naucz, uczniowie

- zajęcia warsztatowe – wykonanie drobnych elementów krajobrazowych

II grupa

naucz. I uczniowie

- przeprowadzanie wywiadów z mieszkańcami wsi

uczniowie
12. 17.06.2008r

Makieta – kształtowanie terenu przy użyciu masy papierowej

 

I grupa

naucz i uczniowie

młodzież

- zebranie i opracowanie słownika gwary łapszańskiej  

II  grupa

naucz. i uczniowie

mieszkańcy wsi  

- przeprowadzanie wywiadów z mieszkańcami wsi

uczniowie

13.

wrzesień

II   tydzień  

- zebranie i spisanie legend naszej  miejscowości

II grupa

naucz. i uczniowie

III tydzień  

- zebranie i spisanie zwyczajów i tradycji ,,Polynie krzyza’’  ,,Ogrywanie Moji’’  ,,Prucki’;’  

II grupa

naucz. i uczniowie

babcie i dziadkowie

młodzież

IV tydzień

- segregowanie, układanie i korekta – legendy, słownik, zwyczaje

II grupa

naucz. i uczniowie

14.

październik

I tydzień

- zebranie zdjęć najciekawszych miejsc wsi Łapsze Wyżne, opis tych zdjęć

I grupa

naucz. I uczniowie

II tydzień  

- makieta – naklejanie i malowanie drobnych elementów

I grupa

naucz i uczniowie

- zajęcia warsztatowe z muzykiem ludowym, gra na skrzypcach  

Mieczysław Bizub

Paulina Krzysik

uczniowie  

III tydzień  

- makieta – naklejanie i malowanie drobnych elementów  

I grupa

naucz i uczniowie

- ostateczna korekta (poprawki) do wydania albumowego ,,Nasa dziedzina’’  

II grupa

naucz i uczniowie  

IV tydzień

- makieta – zaznaczanie polnych dróżek, potoków,  szlaków turystycznych,

 

I grupa

naucz i uczniowie

mieszkańcy, młodzież

- ostateczna korekta do wydania albumowego

II grupa

naucz. I uczniowie

rodzice, starsi mieszkańcy wsi

15.

listopad

I tydzień  

- makieta – zaznaczanie najważniejszych obiektów i miejsc w naszej wsi

naucz, uczniowie

młodzież

II  tydzień  

- makieta – wykonanie obudowy makiety

- spotkanie z najstarszymi mieszkańcami wsi , rozmowy na temat  ,,Zimowe wiecory downij a dziś’’  

nauczyciel, rodzice

 

Danuta Krzysik  Beata Kwak  

III  tydzień  

- makieta – prace wykończeniowe  

naucz i uczniowie, rada sołecka,

rodzice  

IV  tydzień

,,Prucki’’ – spotkanie integracyjne – przekazanie zwyczaju prucia pierzy przez babcie , dziadków, rodziców swoim wnukom i dzieciom

mieszkańcy wsi, uczniowie, młodzież  
16.

grudzień

I  tydzień

- przygotowanie do prezentacji dorobku wykonanego w zakresie projektu

nauczyciele uczniowie

10  grudzień

- uroczyste podsumowanie projektu – prezentacja dorobku; albumy, makieta, CD

nauczyciele, uczniowie, rodzice,

mieszkańcy wsi, zaproszeni goście