Lp. |
TERMIN |
DZIAŁANIE / ZADANIA |
UCZESTNICY |
1. |
16.04.2008r. |
Zapoznanie rodziców,
mieszkańców wsi z celami i założeniami projektu |
dyrektor szkoły
mieszkańcy
wsi |
2. |
24.04.2008r. |
Poinformowanie uczniów
z założeniami, celami i planem działań w ramach
projektu ,,Ratujmy łapszańską gwarę od
zapomnienia’’ |
dyrektor szkoły
uczniowie |
3. |
30.04.2008r. |
Szkice
rysunkowe – fragmenty krajobrazu
wsi
|
uczniowie
2
nauczycieli
|
4. |
02.05.2008r. |
Szkice
terenowe – panoramy wsi Łapsze Wyżne
|
3
nauczycieli |
5. |
05.05.2008r. |
Spotkanie
z Sołtysem Wsi, Radą Sołecką, Radnymi Gminy
Łapsze Niżne
|
dyrektor
szkoły |
6. |
07.05.2008r. |
Wykonanie
formy podłoża
|
nauczyciele |
7. |
12.05.2008r. |
Wykonanie
zdjęć krajobrazu północnej strony wsi
|
uczniowie
nauczyciel |
8. |
15.05.2008r. |
-
Podział uczniów na grupy według zainteresowania
- przydział zadań
i czynności dla nauczycieli i uczniów |
nauczyciele
i uczniowie |
9. |
29.05.2008r. |
Spotkanie
z gawędziarką ludową, panią Marią Brawiak
|
Beata
Kuruc
Danuta
Krzysik
Aniela
Gryglak – Bigos |
10. |
03.06.2008r. |
-
Makieta – kształtowanie terenu, formułowanie
za pomocą styropianu i kleju
|
nauczyciele,
sołtys wsi, chętni
mieszkańcy
|
-
zajęcia warsztatowe (stolarz , rzeźbiarz)
wykonanie miniatur (domków, kościoła, szkoły)
potrzebnych do makiety
|
stolarz,
rzeźbiarz, Magdalena Dwornicka
Elżbieta Sołtys
|
-
przeprowadzanie wywiadów z mieszkańcami wsi
|
uczniowie
|
11. |
11.06.2008r |
- Makieta
– kształtowanie terenu przy użyciu masy papierowej
|
I grupa
naucz, uczniowie
|
- zajęcia warsztatowe –
wykonanie drobnych elementów krajobrazowych
|
II grupa
naucz. I uczniowie
|
- przeprowadzanie wywiadów z
mieszkańcami wsi
|
uczniowie
|
12. |
17.06.2008r |
Makieta
– kształtowanie terenu przy użyciu masy papierowej
|
I
grupa
naucz
i uczniowie
młodzież
|
-
zebranie i opracowanie słownika gwary łapszańskiej
|
II
grupa
naucz.
i uczniowie
mieszkańcy
wsi
|
-
przeprowadzanie wywiadów z mieszkańcami wsi
|
uczniowie
|
13. |
wrzesień
II
tydzień
|
-
zebranie i spisanie legend naszej
miejscowości
|
II
grupa
naucz.
i uczniowie
|
III
tydzień
|
-
zebranie i spisanie zwyczajów i tradycji ,,Polynie krzyza’’
,,Ogrywanie Moji’’ ,,Prucki’;’
|
II
grupa
naucz.
i uczniowie
babcie
i dziadkowie
młodzież
|
IV
tydzień |
-
segregowanie, układanie i korekta – legendy, słownik,
zwyczaje
|
II
grupa
naucz.
i uczniowie
|
14. |
październik
I
tydzień
|
-
zebranie zdjęć najciekawszych miejsc wsi Łapsze Wyżne,
opis tych zdjęć
|
I
grupa
naucz.
I uczniowie
|
II tydzień
|
- makieta –
naklejanie i malowanie drobnych elementów
|
I
grupa
naucz
i uczniowie
|
- zajęcia warsztatowe z
muzykiem ludowym, gra na skrzypcach
|
Mieczysław
Bizub
Paulina
Krzysik
uczniowie
|
III
tydzień
|
-
makieta – naklejanie i malowanie drobnych elementów
|
I
grupa
naucz
i uczniowie
|
-
ostateczna korekta (poprawki) do wydania albumowego ,,Nasa
dziedzina’’
|
II
grupa
naucz
i uczniowie
|
IV
tydzień |
-
makieta – zaznaczanie polnych dróżek, potoków,
szlaków turystycznych,
|
I
grupa
naucz
i uczniowie
mieszkańcy,
młodzież
|
-
ostateczna korekta do wydania albumowego |
II
grupa
naucz.
I uczniowie
rodzice,
starsi mieszkańcy wsi
|
15. |
listopad
I
tydzień
|
-
makieta – zaznaczanie najważniejszych obiektów i miejsc w
naszej wsi
|
naucz,
uczniowie
młodzież
|
II tydzień
|
-
makieta – wykonanie obudowy makiety
-
spotkanie z najstarszymi mieszkańcami wsi , rozmowy na temat
,,Zimowe wiecory downij a dziś’’
|
nauczyciel,
rodzice
Danuta
Krzysik Beata Kwak
|
III
tydzień
|
-
makieta – prace wykończeniowe
|
naucz
i uczniowie, rada sołecka,
rodzice
|
IV
tydzień
|
,,Prucki’’
– spotkanie integracyjne – przekazanie zwyczaju prucia pierzy
przez babcie , dziadków, rodziców swoim wnukom i dzieciom
|
mieszkańcy
wsi, uczniowie, młodzież
|
16. |
grudzień
I
tydzień
|
-
przygotowanie do prezentacji dorobku wykonanego w zakresie projektu
|
nauczyciele
uczniowie
|
10 grudzień
|
- uroczyste podsumowanie projektu
– prezentacja dorobku; albumy, makieta, CD
|
nauczyciele,
uczniowie, rodzice,
mieszkańcy
wsi, zaproszeni goście
|